PETITII
Conform Ghidului privind soluลฃionarea contestaลฃiilor de cฤtre intermediarii รฎn asigurฤri โ EIOPA, contestaลฃie รฎnseamnฤ: o declaraลฃie de nemulลฃumire adresatฤ unui intermediar รฎn asigurฤri de cฤtre o persoanฤ cu privire la activitฤลฃile de intermediere ale acestuia. Ar trebui sฤ se facฤ distincลฃie รฎntre soluลฃionarea contestaลฃiilor ลi soluลฃionarea cererilor de despฤgubire, precum ลi รฎntre contestaลฃii ลi simple cereri de executare a contractului de asigurare, de informare sau de clarificare.
Prin petiลฃie se รฎnลฃelege reclamaลฃia, cererea sau sesizarea pe care un petent (persoana fizicฤ sau juridicฤ incluzรขnd autoritฤลฃi, instituลฃii publice central ลi locale sau orice altฤ organizaลฃie legal constituitฤ),o adreseazฤ societฤลฃii de intermediere ( brokerului ),formulatฤ รฎn scris ลi transmisฤ prin serviciul registraturฤ prin intermediul serviciilor poลtale, fax sau e-mail ori prin intermediul aplicaลฃiilor on-line de primire a petiลฃiilor ลi sesizฤrilor ลi prin care petentul รฎลi exprimฤ nemulลฃumirea cu privire la activitatea de intermediere รฎn asigurฤri a brokerului de la care se aลteaptฤ รฎn mod explicit un rฤspuns sau o rezoluลฃie.
Pentru a fi validฤ, o petiลฃie trebuie sฤ conลฃinฤ un minim de informaลฃii:
- Datele minimale de identificare ลi de contact ale petentului ;
- Obiectul petiลฃiei inclusiv informaลฃiile minimale รฎn vederea identificฤrii situaลฃiei reclamate ลi motivele petiลฃiei;
- Data;
- Reprezentanศii petenศilor prezintฤ copia actului de identitate รฎn cazul persoanelor fizice ศi actul de reprezentare acordat, รฎn original, รฎn formฤ certificatฤ ori legalizatฤ sau copii ale acestora, semnate pentru conformitate cu originalul, astfel รฎncรขt sฤ poatฤ fi verificatฤ identitatea pฤrลฃilor, precum ลi calitatea persoanelor semnatare ale actului juridic โ mai puลฃin รฎn cazul petiลฃiilor transmise prin intermediul e-mailului sau prin sistemul on-line de primire a petiลฃiilor.
Petiลฃiile anonime sau cele รฎn care nu sunt trecute datele de identificare ale petentului nu se iau รฎn considerare ลi se claseazฤ.
Etapele soluลฃionฤrii petiลฃiilor:
- TRANSMITEREA:
- Petiลฃia poate fi transmisฤ:
- prin e-mail transmis la adresa : office@domas.ro
- prin poลtฤ sau curierat la adresa, sos Mihai Bravu, nr. 223, Cladirea Optidol Center, parter, Sector 3 Bucureลti
- prin fax, la numฤrul
- prin intermediul site-ului: www.domas.ro
- prin รฎnregistrarea petiลฃiei la Autoritatea de Supraveghere Financiarฤ (ASF) ลi primirea unei solicitฤri ulterioare de informaลฃii din partea ASF.;
- prin รฎnregistrarea petiลฃiei la Autoritatea Naลฃionalฤ pentru Protecลฃia Consumatorilor (A.N.P.C.) partea A.N.P.C.;
- prin รฎnregistrarea petiลฃiei la Preลedinลฃia sau Guvernul Romรขniei;
- Petiลฃiile primite vor fi รฎnregistrate รฎn registrul unic de petiลฃii al DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE SRL de cฤtre persoana desemnatฤ รฎn acest sens.
- Colectivul de analizฤ ลi soluลฃionare a petiลฃiilor va dispune mฤsuri de cercetare, analiza detaliatฤ ลi rezolvare rapidฤ ลi temeinicฤ a tuturor aspectelor sesizate de petenลฃi, cu respectarea strictฤ a prevederilor legale, ลi va elabora rฤspunsul final cฤtre petent, pe care รฎl va transmite spre aprobare conducerii executive a DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE SRL
- Dupฤ obลฃinerea aprobฤrii de la conducerea executivฤ a brokerului, colectivul de analizฤ ลi soluลฃionare a petiลฃiilor va transmite rฤspunsul cฤtre petent รฎn termenul legal de maximum 30 de zile de la รฎnregistrare.
- Rฤspunsul se comunicฤ prin poลta/e-mail/fax, รฎn funcลฃie de calea de comunicare folositฤ de petent.
- Petiลฃia poate fi transmisฤ:
- รNREGISTRAREA:
- Petiลฃiile primite vor fi รฎnregistrate รฎn registrul unic de petiลฃii al DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE SRL de cฤtre persoana desemnatฤ รฎn acest sens.
- SOLUศIONAREA:
- Colectivul de analizฤ ลi soluลฃionare a petiลฃiilor va dispune mฤsuri de cercetare, analiza detaliatฤ ลi rezolvare rapidฤ ลi temeinicฤ a tuturor aspectelor sesizate de petenลฃi, cu respectarea strictฤ a prevederilor legale, ลi va elabora rฤspunsul final cฤtre petent, pe care รฎl va transmite spre aprobare conducerii executive a DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE SRL
- Dupฤ obลฃinerea aprobฤrii de la conducerea executivฤ a brokerului, colectivul de analizฤ ลi soluลฃionare a petiลฃiilor va transmite rฤspunsul cฤtre petent รฎn termenul legal de maximum 30 de zile de la รฎnregistrare.
- Rฤspunsul se comunicฤ prin poลta/e-mail/fax, รฎn funcลฃie de calea de comunicare folositฤ de petent.
- Informatiile referitoare la stadiul rezolvarii petitiilor se pot obtine prin e-mail sau la numarul de telefon accesibile pubicului sediul si pe site-ul brokerului.
- รn vederea soluศionฤrii pe cale amiabilฤ a disputelor dintre brokeri ลi asiguraศi, contractanศi, beneficiari, persoane prejudiciate sau reprezentanศii acestora, la solicitarea uneia dintre pฤrศi, se utilizeazฤ metodele alternative de soluลฃionare a litigiilor, prevฤzute de dispoziลฃiile legale รฎn vigoare, respectiv รฎn cazul persoanelor fizice entitatea de soluศionare alternativฤ a litigiilor SAL-FIN, iar รฎn cazul persoanelor juridice medierea sau arbitrajul; soluศionarea amiabilฤ sau prin intermediul metodelor de soluศionare alternativฤ a litigiilor nu limiteazฤ dreptul pฤrศilor de a se adresa instanศelor de judecatฤ abilitate.
FORMULAR PETITIE ONLINE
Conform Legii 32/2000, care reglemeteaza activitatile รฎn domeniul asigurarilor, brokerul de asigurari este persoana juridica romรขna sau straina, autorizata รฎn conditiile prezentei legi, care, pentru clientii sai, negociaza sau รฎncheie contracte de asigurare si acorda alte servicii รฎn legatura cu protectia รฎmpotriva riscurilor sau cu regularizarea daunelor. รn Romรขnia, brokerii de asigurari au aparut, รฎn conditii de deplina legalitate, odata cu Legea 32/2000, mai precis odata cu publicarea normelor de aplicare a acestei legi. Relatia intre Domas Broker si clientii sai este o relatie de parteneriat, noi reprezentand interesele asiguratului in fata societatilor de asigurari. Domas Broker isi asista clientii in relatia cu societatea de asigurari in vederea cumpararii unei polite de asigurare sau conceperii unui program special adaptat analizei de management al riscului.